Zin in een lekker tussendoortje, maar geen zin om naar een ongezonde reep of koek te grijpen? Maar ook geen zin in een simpel stuk fruit of een saaie wortel? In het lijstje hieronder deel ik een aantal lekkere, simpele én gezonde tussendoortjes ter inspiratie.

Een rijstwafel met gezond beleg zoals avocado, hummus of een gekookte eitje.

Appeltaartvulling; stukjes appel met rozijnen en een flinke eetlepel kaneel

Kwark of yoghurt met stukjes vers fruit en een handje pitten en zaden

Rauwe groenten zoals worteltjes, komkommer, bleekselderij of radijs met een gezonde dip (hummus)

Een handjevol ongezouten gemengde noten een paar minuutjes bakken. Een flinke eetlepel honing erbij, even mengen en meteen van het vuur! Genieten!

Kikkererwten. Ken je deze al? Heerlijk als tussendoortje! Kikkererwten leveren o.a. eiwitten, vezels & B-vitamines.
Voor zoete geroosterde kikkererwten heb je nodig:

  • 200 g kikkererwten (voor circa 4 porties)
  • 2 theelepels honing
  • 2 theelepels kaneel
  • 1 eetlepel olie
  • bakpapier

Hoe maak je het?

  1. Verwarm de oven voor op 180 C
  2. Spoel de kikkererwten af, laat ze uitlekken en dep ze droog. Verwijder de losse vliesjes.
  3. Spreid ze over een bakplaat en zet ze voor 25 minuten in de oven (of iets langer als ze nog niet knapperig zijn)
  4. Meng intussen de honing, kaneel en olie in een kom.
  5. Haal de kikkererwten uit de oven en roer het mengsel er door. Zet het nog 5 minuten in de oven en laat ze daarna iets afkoelen!

Een smoothie met 1 banaan, 1 limoen, 225 gram verse meloenstukjes, 125 gram boerenkool en 400 ml appelsap.

Call me crazy, maar ik sabbel graag op bevroren fruit, zoals frambozen, blauwe bessen en bramen. Het is net alsof je ijs eet en tegen de tijd dat je het doorslikt is het al ontdooid.

Een plakje zelfgemaakt bananenbrood. Klik hier voor het meesterlijk recept van I Love Health..

Edamama boontjes (groene sojaboontjes) met een klein beetje zeezout.

Volg je me ook al via Facebook en Instagram?

4 comments on “Simpele, lekkere én gezonde tussendoortjes”

Geef een reactie