Als je een mooie, gezonde, stralende huid wilt, is er meer nodig dan alleen crémes smeren.
Ook heeft wat je eet, een behoorlijke invloed op je huid. Door de juiste voedingsmiddelen te eten kun je er  gezonder, jonger, frisser en stralender uitzien. Dus in plaats van in de badkamer, sta je gewoon in de keuken voor een mooie, gezonde, stralende huid! 😉

Welke voedingsmiddelen zijn goed voor de huid? 

  • Tomaten In tomaten zit het stofje lycopeen welke een rode kleur aan tomaten geeft. Maar dit stofje is ook een anti-oxidant die de huid beschermt tegen verbranding als gevolg van uv-straling. Anti-oxidanten zijn stoffen die cellen en weefsels in je lichaam beschermen tegen schadelijke stoffen, welke slecht zijn voor je gezondheid. Daarnaast is het eten van tomaten ook goed voor je humeur.
    Voor de meeste groenten geldt dat je ze vooral niet te lang moet verhitten, maar bij tomaten wordt de hoeveelheid lycopeen juist meer zodra je hem verwarmt. Onder invloed van de verhitting worden de celwanden in de tomaat afgebroken, waardoor meer lycopeen vrijkomt.

zomerfruit5

  • Water Voldoende water drinken is niet alleen gezond voor je lichaam, maar ook voor je huid. Door volgende water te drinken (ongeveer 2 liter per dag) krijg je een gezonde, stralende huid, doordat je huid van binnenuit gehydrateerd wordt. 
  • Avocado In avocado’s zitten de vitamines A, B1, B2, B6, C en E. Deze vitamines staan erom bekend goed te zijn voor je huid en de huid te laten stralen. 

avocado-sliced-in-half

  • Spruitjes Voor sommige een jeugdtrauma en ook mijn kinderen lusten het absoluut niet, maar in spruitjes zitten veel vitamines en mineralen. Er zit onder andere Vitamine C in, welke zorgt voor een elastische, stevige huid.  
  • Yoghurt Yoghurt met probiotica is een zuur melkproduct met veel goede bacteriën welke zorgen voor een goede werking van de darmen en voor het versterken van het immuunsysteem. Een goede werking van de darmen en het immuunsysteem verkleint de kans op ontstekingen en acne voor de huid. 

yoghurt-gezond

  • Vette vis In vette vis, zoals zalm, haring, makreel en tonijn zitten goede vetten die de celwanden stevig en sterk houden en vochtverlies van de huid voorkomen. 
  • Wortels Vitamine A heb je nodig voor de aanmaak van cellen en de weefselstructuur van de huid. Je lichaam maakt vitamine A aan uit de carotenoïden van wortels. Vitamine A zit ook nog in margarine en bak- en braadboter. 

wortel

  • Noten Amandelen, walnoten, cashewnoten en pecannoten zijn onder andere goed voor de huid. Deze noten bevatten veel vitamines en mineralen en deze zijn goed voor een mooie huid en gezond haar. Ook zit er Omega-3 in welke de circulatie van de huid verbetert en je huid er stralender uit laat zien. Kies wel altijd voor rauwe (ongebrande) en ongezouten noten. Alleen rauwe noten bevatten namelijk nog alle voedingsmiddelen

 

1 comment on “Beautyfood!”

Geef een reactie